Pink Transparent Star

Sunday, August 5, 2012

Lee Chong Wei tewas di olimpik London 2012




 Jaguh badminton negara, Datuk  Lee Chong Wei  tumpas kepada musuh tradisinya, Lin Dan di sukan Olimpik 2012.


Nampaknya nasib tidak menyebelahi Malaysia untuk sukan badminton kategori perseorangan lelaki apabila Datuk Lee Chong Wei tewas kepada Lin Dan dengan mata, 21-15, 10-21 dan 19-21. Walaubagaimanapun, kesungguhan dan usaha Datu Lee Chong Wei patut dipuji kerana dia mempamerkan permainan di tahap tertinggi beliau.
Pastinya Datuk Lee Chong Wei kecewa dengan kekalahan tersebut kerana beliau berpendapat perlawanan tersebut adalah perlawanan terakhirnya sebelum bersara. 









sedih memang sedih.. tapi usaha dia memang hebat... seorang manusia untuk menaikkan nama negara.. amat membanggakan.. tahniah atas usaha yang kuat.. MALAYSIA sentiasa mendukung anda... kami tahu anda boleh lakukan.. terima kasih..

mesti sekarang kat facebook ramai post tentang lee chong wei right??
ada yang positif n negatif..walau ape pun chong wei dah buat yang terbaik untuk kita suma..cuba kalu kita berada ditempat dia.. baru kita tahu susah senang..





Lee Chong Wei meminta maaf di  laman sosial twittter  miliknya ,


sepatutnya , kita sokong sebabkan semangat kesukanan atau semangat untuk negara kita sendiri . bukannya disebabkan aiskrim percuma ..selama ni boleh jugak kan kita makan ais krim tu tanpa orang beri?? maaf kalau sesiapa yang terasa..tapi nilah sifat rakyat malaysia kita.. suka sangat semua yang free..

For Lee Chong Wei , you are the best among the best :)  DLCW dah buat yang terbaik. kita perlu berbangga dengan prestasi yang ditunjukkan oleh beliau.. walaupun lagu Negaraku tidak berkumandang tetapi jalur gemilang sentiasa berkibar.. DLCW the best !!

p/s : maaf jika terkasar bahasa.. akhir sekali  "Majulah Sukan Untuk  Negara "

No comments:

Post a Comment