Pink Transparent Star

Monday, August 24, 2015

Sambung Belajar (Part 5)





Hi 
Annyeonghaseyo
Ahlan Wasahlan
Konnichiwa
Bonjour
Ni Hao


Fuhh ! lama betul tak meng'update' .Berzaman.
Post kali ni aku akan ceritakan secara ringkas tentang life aku di Matrikulasi .
Apa yang aku nak bagitahu dalam post ni ?

1. Ambil modul apa ?


Aku ambil modul 2. First after MPPB means orientasi. Pihak HEP akan membahagikan kita mengikut modul yang mereka telah tetapkan berdasarkan result SPM. Aku ditawarkan ke modul 1 . Aku sempat masuk kelas untuk modul 1 only one week je. Aku memohon untuk tukar ke modul 2 dan permohonan aku diluluskan.


2. Berapa banyak modul ada di matrik ni?

Di matrik ada 2 aliran iaitu sains dan akaun. Sains terbahagi kepada tiga modul iaitu modul 1, 2, 3 . Akaun hanya ada satu sahaja.


Modul 1 : 
  • Biologi
  • Kimia
  • Fizik
  • Matematik
Modul 2 :
  • Kimia
  • Fizik
  • Matematik
  • Computer Science
Modul 3 :
  • Kimia
  • Biologi
  • Matematik
  • Computer Science
Akaun ? sorry aku lupa. Hahaha. Silalah google

3. Banyak ke assignment ?
Memang banyak pun. Tapi dia depends on lecturer tu sendiri kalau dia bagi banyak maka banyaklah jadinya.

4. Kelas dari pukul berapa sampai pukul berapa?
 Kelas dari pukul 8.00 a.m. - 5.00 p.m.
tu belum campur kelas tambahan waktu malam

5. Bilik di matrik macam mana?

Aku tak tahu kat matrik lain macam mana tapi kalau di pahang :

1 bilik - 4 org

ada katil, ada almari, ada meja belajar.









6. Makan sedap tak kat sana ?

Kalau tak makan lapar kan? Haha . Jadi, terima jelah walau tak sedap manapun. Kalau nak sedap pun dekat kafe A (KMPh) memang best. Macam macam ado.

7. Overall sebagai pelajar matrikulasi ?

50-50 . Nak kata best tak jugak . Kat sini lah kau akau belajar dan kenal perangai ,ragam manusia.
Kau akan rasai dunia yang sebenar. Sekolah tu bukan yang sebenarnya. tapi disinilah kau belajar banyak benda. Jadi, bertahanlah. Tak teruk manapun jadi budak matrik ni. Okayla. Yang penting kau fokus pada diri kau jelah. lantak pi lah yang lain tu. Hahaha. Kalau kau datang sini nak belajar buat cara belajar. Hahaha.

Ringkas tak ? memang ringkas pun. Aku tak  tahu nak cerita apa sangat. Hahaha. Sebab lama tak menaip, mengarang ni. Otak pun jadi.. Faham faham je lah.

So, pada adik adik yang nak masuk matrikulasi tu, kalau ada apa nak tanya tentang life di matrikulasi
bolehlah bertanya di :



@
TWITTER : adilahhanumm
@
EMAIL : adilahhanumazman@gmail.com

Kalau nak comment dibawah pun boleh. Tapi takut tak perasan dan mungkin tak dibalas. So, nak selamat silalah tinggalkan pertanyaan anda  seperti diatas.

Okay, Selamat Berjuang semua :)

No comments:

Post a Comment