Pink Transparent Star

Tuesday, January 24, 2012

tuto : nak buat tab menu macam saya (part 1)


okayy! cara nak buat tab menu tu sama je step dia macam  tutorial ni ---->tuto menu tab

cuma kalau nak buat gambar cam saya punya :

1. korang kene pastikan gambar korang tuh dalam bentuk PNG .saya guna paint.net untuk transparentkan     gambar saya

2.korang pandai-pandai lah edit  supaya ada perkataan semua tu..saya guna photoscape..sudah terbiasa dengan photoscape.if nak buat dengan photoshop pun tak pe..

3.lepas dah siap .korang upload kan dalam photobucket untuk dapatkan url dia kayy..
  sape-sape yang tak de photobucket tu daftar cepat -cepat  disini ----->www.photobucket.com



2 comments:

  1. you . . tuto buat menu tab mcm awk gune photoscape mcm mne ? and mcm mne awk transparent kan dia ? awk guna photoscape jgak ke ? or something else ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. transparent saye guna paint.net..nak tahu lebih lanjut -->http://www.adilah-hanum.blogspot.com/2012/01/tuto-nak-buat-tab-menu-macam-saya-part.html
      kalau ta fhm tanya balik..

      Delete