Pink Transparent Star

Wednesday, June 13, 2012

sabar itu indah


tadi waktu pendidikan jasmani cikgu ajak pergi library. then , terjumpa majalah solusi yang bertajuk sabar itu indah kalau tak silap edisi ke 31. banyak manfaat yang terdapat dalam majalah ni malahan info dia pun menarik dan banyak.

betulkan? bila kita bersabar banyak manfaat dan sifat yang boleh kita pupuk dalam mendidik hati kita.
terbukti sabar tu memang indah.
tapi susahkan nak sabar sekarang .banyak dugaan di sekelilling kita. kadang-kadang kita boleh berubah dengan cepat mengikut persekitaran kita . maknanya , if kawan kita pun bersabar , baik , dan tegur kesalahan kita..lama kelamaan sifat dia akan menjadi ikutan bagi kita.. am i right??

bestkan kalau kita dapat bersabar? sebab sabar tu kan indah . taoi manusia sekarang mudah marah kan . mereka kadang-kadang tak puas hati dengan orang lain .mereka suka bertindak melulu. apabila kita bersabar , orang akan memandang tinggi kepada kita dan baik dengan kita.
  tak payahlah bajet sangat , tak payah tunjuk lagak sangat .benda tu sebenarnya bagi orang lebih membenci kita dan memandah serong kepada kita dan mereka akan hilang rasa hormat kepada kita.

jad kita hendaklah bersabar dan tidak perlulah marah , maki atau caci bebagai..sabar okay..ingat sabar juga separuh daripada iman ..sabar itu kan indah :)







No comments:

Post a Comment