Pink Transparent Star

Saturday, February 13, 2016

Sambung Belajar (Part 7)

Assalamualaikum dan Hai




Sudah 6 bulan berlalu..
Semester 1 sudah berjaya aku harungi dengan gagah dan tabahnya.
Di bawah adalah serba sedikit info tentang course yang aku ambil iaitu

"Bachelor of Computer Science (Graphics & Multimedia Technology) with Honours."

Subjek yang aku ambil Semester 1 :



  • BCC1032 APPLICATION DEVELOPMENT WORKSHOP 
  • UQB1011 BRIGED SISWA (KOKURIKULUM I)
  • BUM1213 FUNDAMENTAL DISCRETE STRUCTURE
  • BCC1012 ICT COMPETENCY WORKSHOP
  • UHR1012 ISLAMIC AND ASIAN CIVILISATIONS 1
  • BCS1023         PROGRAMMING TECHNIQUES
  • UHS1021 SOFT SKILLS 1

Disebabkan first sem fakulti yang tetapkan jadual untuk kiteorang. So, lepastu atas kita pulak la nak drop /add subject.
Tapi aku just follow je yg dah diberikan .

Total credit untuk course ini : 123
Total credit yang aku ambil sem 1 : 14

Jadi , masih ada berbaki 109 credit hours yang perlu aku habiskan untuk 7 semester lagi.

Konsep dia macam ni :

Kalau kau nak graduate awal drpd tempoh yang ditetapkan , kau ambil la banyk credit .Untuk course ni 4 tahun tempoh yg ditetapkan.

Maksimum course yang fakulti tetapkan : 18 

 Kalau kau nak lebih kau kena pergi ke fakulti la.


Keseronokan yang aku nampak la untuk budak budak komputer ni , bila kawan kau yang daripada fakulti engineering bagai terpaksa berpanas dalam bengkel , makmal and so on. Tapi kau hanya duduk depan komputer , dalam makmal yang ada air cond. tak perlu berpanas panas. tu je la kot. Tapi nak kata susah atau senang course ni. Biasa biasa je lah. Kalau programming tu tak tahu l anak cakap macam mana. cuba rasai sendiri. Hahaha.

p/s : alhamdulillah aku pass semua subjek untuk sem 1 ni. Esok nak balik dah. Cuti sem dah habis. Nak sambung sem 2 pulak.Wish me luck. Feel free to ask me about this course.

@
TWITTER : adilahhanumm
@
EMAIL : adilahhanumazman@gmail.com

Kalau nak comment dibawah pun boleh. Tapi takut tak perasan dan mungkin tak dibalas. So, nak selamat silalah tinggalkan pertanyaan anda  seperti diatas.

2 comments: